zaterdag 8 mei 2021

Meimaand- Mariamaand - O Maria die daar staat (Guido Gezelle)

O Maria die daar staat (Guido Gezelle)

O Maria die daar staat,
gij zijt goed en ik ben kwaad
wilt gij mijne arme ziele gedinken
'k zal u een Ave Maria schinken

O Maria, gij die weet
dat mijn herte u is besteed
wilt gij mijne arme ziele gedinken
'k zal u een Ave Maria schinken

O Maria, die mij ziet,
gij hebt alles, ik heb niets
wilt gij mijne arme ziele gedinken
'k zal u een Ave Maria schinken

O Maria, in uw schoot
ligt mijn hert, van deugden bloot
wilt gij mijne arme ziele gedinken
'k zal u een Ave Maria schinken

O Maria, overluid
spreek ik mijn beloften uit
wilt gij mijne arme ziele gedinken
'k zal u een Ave Maria schinken

 O Maria, in den strijd
toogt dat gij ons moeder zijt
wilt gij mijne arme ziele gedinken
'k zal u een Ave Maria schinken

O, Madonna van de vrede